Дотоодын борлуулалт 2.4 хувиар буурчээ

Мэдээ

Дотоодын борлуулалтад өнгөрсөн онд буурах хандлага ажиглагджээ. Салбарын нийт борлуулалт 13.2 их наяд төгрөг болж, өмнөх оныхоос 2.4 хувиар буурсан. Нийт борлуулалтын 45 хувийг жижиглэн, 55 хувийг бөөний худалдаа бүрдүүлсэн. 2016 оны байдлаар жижиглэн худалдааны борлуулалт долоон хувиар буурсан. Харин бөөний худалдаа 1.8 хувиар өссөнийг Үндэсний статистикийн хорооноос мэдээлэв.

Худалдааг улирлаар нь харвал сонирхолтой өөрчлөлт харагдана. Тухайлбал, хичээлийн шинэ жилийн бэлтгэл хийдэг гуравдугаар улиралд жижиглэн худалдааны үзүүлэлт 2010 оноос хойш тасралтгүй өссөөр иржээ. Гэвч 2016 онд буурсан байна. Харин өнгөрсөн оны дөрөвдүгээр улиралд борлуулалт огцом өссөн. Улирлын дүнгээр 64 хувиар өссөн нь өмнөх онуудын мөн үетэй харьцуулахад огцом өсөлт аж.

Есдүгээр сараас нүүрсний ханш огцом өссөн нь дөрөвдүгээр улиралд Монголын эдийн засагт эерэг нөлөөлж, компаниудын идэвхийг сэргээсэн гэж Азийн хөгжлийн банкны Монгол дахь суурин төлөөлөгчийн газар тайлбарлаж байсан. Энэ нь дотоодын борлуулалтад тодорхой нөлөө үзүүлсэн байж болно.


Жижиглэн худалдааны үзүүлэлтэд айл өрхийн орлого, зарлага болон валютын ханш нөлөөлдөг. 2016 оны дөрөвдүгээр улирлын судалгаагаар нэг өрхийн сарын дундаж мөнгөн орлого өмнөх оноос 0.8 хувиар буурсан. Сар шинийн баяр дөхсөн энэ үед жижиглэн худалдаа эрхлэгч компаниуд борлуулалтаа дэмжих маркетингаа эрчимжүүлээд байна.

Өрхийн орлого буурсан, валютын ханш чангарсан энэ үед борлуулалтаа өсгөх нь жижиглэн худалдаа эрхлэгчдийн хувьд сорилт болдог. 2016 онд бүртгэлтэй 72.2 мянган аж ахуйн нэгж үйл ажиллагаа явуулж байгаагийн 38.4 хувь буюу 27.7 мянга нь бөөний болон жижиглэн худалдааны салбарт үйл ажиллагаа явуулж байна.
САНАЛ БОЛГОХ